سود بردن از نرم افزار سي آر ام محدود به هيچ کسب و کاري نيست. در واقع چه بيزنس شما چند ميلياردي باشد، چه يک کسب و کار کوچک، به مناسبترين و بهترين نرم افزار CRM نياز پيدا خواهيد کرد. موضوع اين است که سي آر ام تنها يک نرم افزار ساده براي اتوماسيون نيست، چراکه به کمک آن ميتوانيد دفعات خريد مشتريان را افزايش دهيد، ميزان ارزش هر خريد را بالا ببريد و دايره مشتريانتان را گسترش دهيد. اما دقيقا به چه نرم افزاري CRM گفته ميشود و کاربرد آن چيست؟
نرم افزار CRM چيست و چه کاربردي دارد؟
همانطور که از اسم آن مشخص است، CRM يا Customer Relationship Management، يک سيستم براي مديريت روابط شما با مشتريانتان است. اين مديريت شامل اقدامات مستقيم و غير مستقيمي است که سازمان در جهت رضايت مشتريان فعلي و جذب مشتريان جديد انجام ميدهد. هنگامي که شما مشتري را به خوبي بشناسيد، به موقع به نيازهاي او پاسخ دهيد و يا راههاي ارتباطي با او را آسانتر نماييد، در واقع به طور مستقيم روابط خود را با او مديريت ميکنيد. در حالي که در مديريت غير مستقيم، با ايجاد زير ساختهاي لازم براي ورود بيشتر مشتريان، مانند ايجاد اتوماسيون، يکپارچگي و چرخههاي کاري، کل سيستم کاري را براي مديريت مشتريان مهيا ميسازيد.
نرم افزار CRM چگونه فروش شما را افزايش ميدهد؟
نرم افزار CRM پيام گستر از راه کنترل فروش، بازاريابي، پشتيباني و دريافت بازخورد، به مديريت ارتباط با مشتريان ميپردازد. اولين فعاليت مهم سي آر ام به عنوان يک نرم افزار حرفه اي، اتوماسيون و جاي دادن تمام بخشهاي يک کسب و کار در يک نظام کلي است. در واقع سي آر ام در اولين وهله شما را براي مواجهه با مشتري آماده ميکند. سپس ابزارهاي مختلف را براي هدايت او به سمت خريد در اختيار شما قرار ميدهد.
در حالت کلي کاربرد بهترين نرم افزار CRM در هر سازماني به صورت زير خواهد بود:
? توليد سرنخ و پرورش آنها
? بستن معاملات فروش
? نظارت بر دادههاي مشتريان
? تقسيم وظايف و کمک به انجام آنها
? ساختن يک مسير فروش موفق
? سيستم پاسخگويي به نيازهاي مشتريان
? مديريت کمپينهاي تبليغاتي
نرم افزار CRM چگونه فروش شما را افزايش ميدهد؟
بنابراين نرم افزارهاي سي آر ام بسيار مفيد و کارآمد هستند. اما يک سوال وجود دارد؛ CRM چگونه آينده کسب و کارها را متحول ميکند؟
نرم افزار CRM چگونه کسب و کارها را متحول ميکند؟
طبق تحقيقات مجله معروف گارنتر، استفاده از نرم افزار CRM باعث ميشود تا نرخ بازگشت سرمايه به ازاي هر دلار، 8.71 دلار باشد. به همين دليل است که بسياري از کسب و کارها نرم افزار CRM را براي سرمايه گذاري بلندمدت انتخاب کرده اند؛ بنابراين توجه شما را به 5 حالتي که اين نرم افزار بيزنس شما را متحول ميسازد ميپردازيم:
1. تمام اطلاعات در يک سيستم با دسترسي آسان منسجم ميکنيد.
با ايجاد سطوح دسترسي مختلف، نرم افزار سي آر ام کاري ميکند تا اطلاعات مشتريان و کاربران براي تسلط بيشتر به راحتي در دسترس باشد. اين اطلاعات ميتواند شامل اطلاعات تماس، سازماني، وضعيت مشتري و شرح وقايع ارتباط با مشتري باشد. براي مثال نحوه آشنايي مشتري با کسب و کار، تاريخچه خريدها و افراد در ارتباط با او را ميبايست در نرم افزار CRM ثبت گردد؛ بنابراين شما ميتوانيد همه چيز را در چند ثانيه مشاهده کنيد و وابستگي شما به نيروي انساني و اطلاعات جسته و گريخته بسيار کاهش مييابد.
2. بيشتر و سريعتر ميفروشيد.
وارد کردن دستي اطلاعات براي تمامي کادر فروش، يک کار خسته کننده است. اين کار به مرور زمان خلاقيت اين افراد را از بين ميبرد؛ بنابراين اتوماتيک کردن اين قبيل کارها به صرفه جويي زمان و ايجاد فرصت فروش بيشتر بسيار کمک خواهد کرد.
بهترين نرم افزار CRM به ايجاد يک پروسه فروش استاندارد ميانجامد. با اين روند فروش قادر خواهيد بود تا به راحتي تيم سازي کنيد و سپس نقشه حرکت مشتري را براي منتهي شدن به فروش مشخص کنيد. علاوه بر اين شما ميتوانيد به روشهايي که ميتوانيد مسير فروش را کوتاهتر کنيد را در اين پروسه پياده سازي کنيد.
با ايجاد روند براي فروش، سه مزيت رقابتي نسبت به ساير کسب و کارها پيدا خواهد کرد:
? به طور مرتب ميتواند متدهاي فروشتان را ارزيابي کنيد و تغيير دهيد.
? وضعيت فروشتان و مشتريان جديد را پيش بيني کنيد و هدفهاي معقول بگذاريد.
? سرعت يادگيري پرسنل فروش افزايش مييابد و نيروهاي متخصص بيشتري توليد ميشود.
? ميتوانيد تجربه مشتري را از ارتباط با خود و حتي خريد مرتبا بهبود ببخشيد.
3. تمرکزتان را روي مشتريان حفظ ميکنيد.
استراتژي فروش اگر مشتري محور باشد، موفقيت شما در فروش و جلب نظر مشتري مسلم خواهد بود. از آنجايي هدف اصلي سي آر ام در نهايت رضايت مشتريان است، بنابراين با استفاده از مناسبترين و بهترين نرم افزار CRM ميتوان به اين هدف دست يافت.
بر اساس استراتژي مشتري محور سي آر ام، تيم فروش بايد بتواند با بررسي علاقه و رفتار مشتري، فرصتهاي مناسب را در زمان مناسب دنبال کنند. يا در همکاري با تيم بازاريابي، محتواي هدفمند و مفيد را به مشتريان احتمالي خود ارائه دهد. اينگونه فروش تبديل به يک تجربه شخصيتر و متمرکز بر مشتري ميشود.
دادههاي CRM همچنين به شما کمک ميکند تا قبل از مراجعه مشتري بتوانيد از نيازهاي او باخبر شويد. تيم پشتيباني شما نيز ميتواند با حل مشکلات مشتريان در مواقع لازم آنها را راضي و خوشحال کند.
پيام گستر به عنوان بهترين نرم افزار CRM چه ويژگيهايي دارد؟
يکي از بهترين نرم افزارهاي CRM در سطح کشور، نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان پيام گستر است. اين نرم افزار با جاي دادن تمام ويژگيهاي يک سيستم انعطاف پذير، تجربه جديدي از مشتري مداري را به کسب و کارها ارائه ميدهد.
به عنوان بهترين نرم افزار CRM، پيام گستر توانسته با کاربري آسان و در اختيار گذاشتن ابزارهايي براي فروش و بازاريابي و ايجاد قيف فروش، تمام نيازهاي سازمانها را به خوبي پاسخ دهد.
پيام گستر در نقش بهترين نرم افزار CRM شامل اين ويژگيهاي منحصر به فرد است:
? کاربري آسان و مناسب براي تمامي سازمانها
? جامعيت از نظر کاربرد در بخشهاي مختلف يک سازمان
? امکان تعريف قيف فروش و شخصي سازي کل پروسه فروش
? يکپارچگي با بسياري از نرم افزارهاي مالي براي شفافيت اطلاعات مالي و فروش
? امکان ايجاد پروفايل پيشرفته براي مشتريان براي دسترسي آسان به تمامي اطلاعات آنها
? مومات پشتيباني و مرکز تماس پيشرفته براي رفع پيچيدگيهاي ارتباط با مشتريان
البته ويژگيهاي ذکر شده تنها يک ديد کلي نسبت به اين نرم افزار است؛ بنابراين اگر مايليد تا اين نرم افزار را براي سازمانتان خريداري کنيد، ميتوانيد استفاده از نسخه رايگان نرم افزار CRM پيام گستر را تجربه کنيد.
منبع :
نرم افزار CRM چگونه فروش شما را افزايش ميدهد؟
نرمافزار حسابداري جامع و کامل چه ويژگيهايي بايد داشته باشد؟
افزار ,نرم ,crm ,مشتريان ,يک ,مشتري ,نرم افزار ,افزار crm ,کسب و ,بهترين نرم ,سي آر
درباره این سایت